tirsdag den 8. maj 2007

Arven fra min mor


Jeg er afhængig af tyggegummi - så er katten endelig ude af sækken! I dag har jeg bedrevet at gumle mig igennem ikke mindre end 2½ pakke tyggegummi, og inden dagen er omme er jeg sikkert oppe på tre pakker. Mit foretrukne mærke er den grønne flade V6-pakke. De sidste 15 år har jeg efterhånden prøvet samtlige smagsvarianter af både Sorbits og Stimorol - faktisk har jeg nogen gange været så langt ude, at jeg har skullet have to forskellige typer tyggegummi i munden samtidig - men jeg har fået det bedre nu, og holder mig til én ad gangen.


Faktisk tror jeg, det er min mors skyld. Eller rettere hendes gener. Hende afhængighed har altid været en kendt sag i familien, og desværre har jeg formodentlig arvet hendes lastefulde personlighed. En trøst er dog (for mig altså), at hun er noget mere hard core, end jeg er: Hun kan ikke leve uden mentolbolsjer. De er overalt: i krukker, i poser, i skuffer, i bilen og sågar på hendes natbord.
På billedet kan man tydeligt se, hvordan hun, på indsmigrende vis, forsøger at lade som ingenting og fremstå normal. Mor, vi ved bedre:-)

1 kommentar:

Thomas sagde ...

Ja, jeg synes godt, at man kan se det.